Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Varför är det alltid så??

Av Niclas & Malin - 18 januari 2014 18:56


Jul o nyår har dragit förbi i en rasande fart och alla lediga dagar som skulle var så sköna är ett minne blott.

Nu är det ”oxaveckor” och på folk pratar om nästa ledighet. Man jagar ju livet ur sig. Är det påsk det är ledigt, eller? Det rör sig om 13 arbetsveckor innan påsk.

All gym i Sverige har åter fått en massa nya medlemmar som kanske kommer att hålla igång sitt tränande några månader?  Sedan när våren o sommaren kommer så är det  ”-för fint väder för att vara inne och  träna” så det blir löpning och promenader ute? Eller…………………………….??

Kommer man tillbaka in i dom svettiga lokalerna sedan? Ja många gör, men inte alla som skrev in sig.

Nu har jag aldrig skrivit in mig på gym eller varit medlem, och jag har kanske fel om detta, eller så känner jag så mycket folk så att jag har erfarenhet och vet att jag kan skriva så.

En annan sak som alltid kommer på tal på det nya året, är den där kreativa lusten om att ”göra om något där hemma”. Tapetsera, måla, möblera om och planera om i innemiljön. Hur många känner igen sig här?

Man inväntar först julen och planerar och donar hela december och där gör man av med sitt kreativa engagemang inför julen, och sedan kommer lite ledigt för att sedan dra igång med nytt kreativt arbete på nyåret. I allafall sker det en planering i huvudet på många…………………….kvinnor/tjejer.  Om vi kunde göra si eller så? Det hade varit väldigt roligt och det blir nog fint?     Hmmmm!!

Jaha då blir man påverkad igen och min kreativa lust har inte riktigt startat ännu.  Det nya projektet vi har blir nog bra, men det är inte bara till att –”bygga lite där, skruva lite sådana där, hänga lite sådana där osv.

Mitt största problem, efter ”ombyggnadlusten” är att jag inte har riktigt koll på alla verktyg som jag har i uthuset, så först måste jag gå på skattjakt efter allt jag behöver. Det kan ta sin tid.

Malin och jag kommer alltid till en bra lösning ihop. Hon startar dom mesta projekten i min hjärna. Sedan funderar jag praktiskt (ett bra tag) för att sedan genomföra det som vi bestämt . Det blir bra, tycker vi i alla fall.

Tydligen tycker fler om det också och vi får mycket beröm för våra saker vi gjort. Nu har det varit ett jagande från flera inrednings- och stylingfolk sedan i oktober, som vill komma hit och göra reportage om vårt hem för olika tidningar som säljs i Sverige. Väldigt roligt tycker vi, och att det visas  för så många, men det är ju inget vi planerar när vi bygger och inreder. Det är vår stil och vi gör som vi vill ha det.

Nästa steg här är nu att fixa till dörrar till hallen som en avskiljning mellan hallen och det rummet vi har jämte. Här kommer det att bli två gamla verandadörrar med glas, som ska hänga på en järnskena. Dörrarna kommer att få två rullar var som sedan går att skjuta i sidled på järnskenan för att öppnas.                                                           Bilder kommer framöver, om någon vill ta del av idén?

Men tills planeringen i min hjärna är klar så sitter jag och inväntar att min kreativa lust ska starta. Kanske blir det imorgon, eller nästa helg eller ……………….?


//Nicke


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niclas & Malin - 27 december 2013 19:17

Nu när julen är förbi och dom lediga dagarna börjar att minska,  så sitter jag och funderar på vad jag/vi ska göra under 2014. Jag är inte mycket för nyårslöften. Inte för att jag inte kanske kan hålla dom, men jag har aldrig känt att jag måsta tvi...

Av Niclas & Malin - 28 november 2013 22:06

Hade pappa levt så hade han berättat och skrattat hur det var när jag föddes. När mamma talade om att,  -Nu Ingemar, nu är det dags.  Jaha, svarade han?? Men jag har ju besiktningstid om en stund?? -Kanske kan jag komma in lite tidigare sa han oc...

Av Niclas & Malin - 4 november 2013 23:03

Jag har en diger samling med böcker som bara är värdefulla för mig under en viss tid. Jag har läst dom om och om igen i flera år………… men det har också kommit nya till samlingen. När hösten kommer och Malins värmeljusk...

Av Niclas & Malin - 27 oktober 2013 21:16

  Hur är det att vara fosterhem? Kan man tycka om andras barn lika mycket som sina egna? Är det inte jobbigt att ta hand om andras problem? Är det inte jobbigt att ”börja om igen” när era egna barn vuxit upp? Hur länge ska dom ...

Av Niclas & Malin - 12 oktober 2013 16:20

Hej igen!! Det finns någon gjädjestund varje dag. Det gäller bara att hitta den........   Sedan några dagar tillbaka så hade vi bestämt att just idag skulle vi åka till Kaskad i Tingsryd för att bada och ha roligt med barnen. För att kunna va...

Presentation


"Villa Rosengård" i Bräkne-Hoby kommer att handla om Inspiration, Inredning,Familjehem, Fotografering mm.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Gästbok


Skapa flashcards